2015. november 30., hétfő

Chiang Mai városnézés

Lányokkal megbeszéltük és találtak szállás a Pepper House-ban 2 éjszakára, amiből a végén 4 éjszaka lett (minden megoldható és lebeszélhető :) VIP szoba, hát ha azt gondoljátok hogy ez bármit jelent a légkondin kívül, akkor sajnos tévedtek :) De a célnek bőven megfelelt, mert aludni jártunk haza. (800 baht/éj)



 
Legfelső szint, bejárat

Reggelim egy  mézes avokádó shake volt a Bubbles kávézóban, nagyon kedves kiszolgálással megfűszerezve. (60 baht) 
 A szállástól nem messze találtam ezt a kis helyet. Nagyjából ennyiért kapni shake-t vagy smootie-t a városban. A másik jó hely még a Dada Café Chiang Mai, mogyoróvajas-fahéjas-kókusztejes shake-t ittam, isteni volt :)



Chiang Mai belvárosa nagy négyzet alakú mi a Thapai gate (nem biztos hogy jól írtam) közelében laktunk, természetesen elég turistás, de közel van a folyóhoz (ahol a fesztivál volt) ill. az éjszakai bazárhoz is. Aznap sétálgattam a városban míg a lányok masszázs kurzuson voltak, megnéztem a fő látványosságokat ami meglepő módon a templomokat jelenti :) Egyikben meditáltam is, jól esett a csend, hűvös szellő.









Két bizarr viaszszoborra bukkantam két templomban, a többi turistával együtt pislogtunk és tippelgettünk hogy vajon "csak viaszbabák" vagy mumifikálódott szerzetesek voltak kiállítva. (Ami itt nem meglepő ugyanis találtak meditációban mumifikálódott szerzeteseket).

Amúgy ha valaki nem a belvárosban akarja tengetni estéit, mindenképp látogasson el a Nimman negyedbe ami tele van bárokkal, éttermekkel, kávézókkal és itt találja az expatokat és thaiokat, azaz Chiang Mai valódi lakosait. Akit érdekel egy lakás nagyjából 6000 baht/hó bérelhető, míg robogót 2500 baht/hó-tól lehet kölcsönözni, robogó napi ára 500 baht - felettébb hasznos tud lenni, mert Chiang Mai Thaiföld második legnagyobb városa és itt is hatalmas dugók tudnak kialakulni de mocival könnyen kikerülhető. Én az állatkertből jövet 1 órát vesztegeltem a piros taxiban, mert egyrészt nem értette hová megyek, hiába mutattam a gps-en/térképen, csak forgatta a telefonom így hát Murphy módjára a hosszabbik úton araszolgattunk egy órát. 

 
FYI! A híres piros taxi, vigyázat, vonatállomástól belvárosig max 40-50 baht, belváros- doi suthep alsó megálló ahol az ingyenes vízesés van max 30-45 baht. Vikát (aki velem utazott) a templomhoz 200 baht-ért vitte a taxi, először engem is megetetett és 80 baht-ot fizettem a vízesésig, aztán hazafele menet (miután feltúráztam a hegyre) "csak" 50 baht-ot fizettem... hogy is van ez?:) Szóval mindig tisztázni kell a sofőrrel hogy mennyiért visz és egyáltalán hová tart, mert soha nem fog nemet mondani, hogy "bocsánat nem arra tartok" hanem szépen mondd egy jó nagy összeget, és ha az ember nem figyel,fizethet rendesen. Mikor az állatkertből jöttem egy párocska 80 baht-ért akart elmenni a belvárosba a taxival, én mondtam nekik hogy max 20 baht/ fő az ára, a sofőrnek nem tetszett, így hát otthagytam őket. 2. taxi már 20 baht-ért vitt és 30mp belül mögöttem volt a párocska akik velem jöttek és megköszönték hogy tisztáztam nekik a valódi árat (ami így is lényegében több szerintem mint egy helyi lakosnak de egye fene). Általában a 3. taxi visz el reális áron, tehát nyugodtan ott lehet hagyni az elsőket ha nem tetszik a felajánlott ár.

 Itt meditáltam





Adakozás egy fiatal szerzetesnek

 a hírhedt viaszbábu

 
Buddha minden mennyiségben









A legfeltünőbb részletek a városban/ Thaiföldön:

- bármit lehet így vásárolni

- balos vezetés


- minden sarkon tourist office és túrák annyi mint csillag az égen


- minden kis utcában találni egy templomot


- kábelek mindenhol, kibogozhatatlanok


- Találd meg ezt a csudaszép kis parkot




 és legyen egy új barátod :)
Nong Buak park






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.